Michael Kadaz


I lördags var jag på Marie Laveau för att se Michael Kadaz utställning. Personligen tyckte jag att den var utmärkt; tilltalande tavlor som fick mig att skratta utan att för det bli tacky. Jag upptäckte nyss den något hetsiga diskussionen som pågår på gatukonst.se om utställningen och huruvida Kadaz "bara försämrar motiven med sina pridefärger till bakgrund som någon 5årig ADHD unge skulle kunnat smetat ut." (undertecknad 'Upprörd') eller om det är finurliga parafraser? Det bästa inlägget kommer från 'mmm':

"Jag vill bara hälsa alla copyrightbolagsbossar att Michael sålde mer på sitt vernissage än nån annan konstnär gjort på Marie Laveau hittills."

Läs själva - http://www.gatukonst.se/2010/05/05/michael-kadaz-pa-marie-laveau/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0