En guide till min bokhylla

Jag har en mycken liten men väldigt älskad bokhylla. Den rymmer 5 små fack och har bara 35 böcker för tillfället.
Ovanför min nätta bokhylla har jag en matchande hylla med min cd-spelare, en lampa och samlade tidningar: gamla ELLE, Sonic, Bon och Sköna Hem.
Ovanpå högen av tidningar står mitt allra första second hand-köp, ett par guldpumps! Dessa hittade jag på La Principessa på Rosenlundsgatan i början av åttonde klass. Det var för gamla för att kunna användas ordentligt, dessutom för små så nu har det blivit prydnad av dem.
Under hyllan med tidningshögen står min gangstah-clown med inbyggd speldosa. Den fick jag av min faster när hon jobbade på båten Estonia som croupier. Den har inget namn men nu när jag ser bilden känner jag spontant Frank?
I facket längst till vänster i min bokhylla har jag placerat böcker som jag inte läst klart eller inte ens öppnat än. Där har vi: 'världens dåligaste språk', 'att komma hem ska vara en schlager', 'special topics in calamity physics', 'the kite runner', 'tillsammans är man mindre ensam', 'de döda språken sjö', 'allt', och 'den lilla fången'.
Ovanpå cd-spelaren ligger en del av min samling av coffee table-böcker. De är väldigt fina. Den understa är en street style-bok med outfit bilder från Japan.
Bredvid min klotlampa står två Kinderäggs-leksaker. De är väldigt fula men får stå kvar där för Jens ställde dem där.
Sist men inte minst har vi min sparbössa som var en doppresent om jag inte minns fel. Den innehåller väl en sisådär 75 cent eller nått. Riktigt cashflow.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Det är klart att det är en Frank! Frank, the clown... Yes!

2010-02-18 @ 18:32:22
URL: http://veronika2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0