Hört på radion

På vägen till skolan imorse lyssnade jag på "Hallå P3". De diskuterade vare sig insemination av singelkvinnor borde bli lagligt i Sverige eller inte. Tydligen är det rätt vanligt att svenska kvinnor åker till Danmark och gör detta. Jag vet inte vad jag tycker om det, eftersom jag inte alls är i den positionen själv. Men vad jag däremot inte håller med om var de argument som flera män ringde in och naivt presenterade.

- De tyckte att det skulle vara orättvist om det skulle bli lagligt i Sverige: För det finns faktiskt singelmän som vill bli pappor också och de kan inte få samma möjligheter som kvinnor i så fall. Ehe... va? Orättvisst? Skojar de eller? Om det ska vara på det viset tycker jag att de killarna ska sätta sig ned och kissa. Annars blir det så orättvist för alla tjejer som också vill det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0