Yrkesskada

Att läsa bloggar hör, som många vet, till mina favoritintressen. Min dator står på fönsterbrädan och jag sitter på en pall framför...? bakom... nedanför? Hur som helst, just bloggläsandet kräver vissa rutiner; Höger ben ska korslagt över vänster, skönast så. Jag sitter oftast långt ut på pallen, som om jag är på väg att glida av. Men det viktigaste av av allt är kroppslutningen.

Innan själva läsproceduren drar igång flyttar jag datorn lite åt höger på min trånga fönsterbräda och placerar vänster armbåge brevid den (där sitter fläkten som blåser ut all varm luft, jättegosigt!) Sen lägger jag hakan/kinden i handen och liksom hänger där medan jag mekaniskt läser alla älskade bloggar. Allt är väldigt bekvämt och inrutad förutom mina stackars skulderblad. Jag tror jag har fått blogg-axel. Inte mus- eller tennisarm, bloggaxel. Mest i höger också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0