Julhandel

Idag slutade jag tro på mänsklighetens godhet. Det är ganska ironiskt att årets "snällaste" högtid och julefrid gör mig så jävla ilsken. Jag har fått multipla utbrott idag över hur sjukt otrevliga och nonchalanta människor är. Speciellt butiksbiträden. Död åt elaka butiksbiträden, seriöst.

Vi tröttnade på att shoppa efter knappt två timmar och åkte till kvällens restaurang, Tvärsöver. Det är ett av mina absoluta favoritställen. Då blev jag gladare på livet, tur det.



Mini-me!

I väntan på bättre tider i helvetet på jorden, aka Gallerian...

Mmm... Vardagsrumsfeeling på hög nivå. 6 bord i hela lokalen och ostbågar till förrätt.
Tapas! Potatis och aioli, marinerade kronärtskockor, serranoskinka och melon, revbensspjäll och favoriten....

Kycklingquesedillas!!!

Mitt i maten gick det förbi ett luciatåg på Bondegatan, jippie!

Sen kom de in och sjöng och spelade balalajka, lyckan var total!

Vi avslutade middagen med chokladfondue och paltkoma i soffan.

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0